Sidlista

torsdag 15 december 2011

En annorlunda julhälsning


I mitt senaste DT paket hittade jag en massa godis! Bland annat denna box från Graphic45 och underbara julpapper från Maja Design. Direkt började tankarna rulla igång och det blev en julbox till barnens farmor och farfar.

Locket har jag dekorerat genom att stansat ut en pappersbit med Martha Stewart stans och sandpapprat kanterna. Sen fick tomten på ett av papperna stoltsera i mitten. Några snöflingor och bling på det så är vi hemma. ;)

Har glittrat hela boxen med Glimmer Mist som tyvärr inte syns så bra på fotot, utan ni får ta mig på orden att det verkligen glittrar ikapp med stjärnorna.

När man sen öppnar boxen som har en inbyggd magnet som stängningsanordning, finns det ett litet minialbum som jag valt att ösa på dekorationer. Eftersom det ligger i boxen behöver man inte vara orolig över att det blir smashat. Blommor, glitterlöv och snöflingor.

Jag har stämplat kanterna på pappret med krispiga snöflingestämpeln från Maja Design. Har även knutit en rosett med natursnöre.

Vecklar man ut albumet som är i dragspelsform så finns det 4 sidor att dekorera. Jag valde att klistra in foton av barnen och på en sida finns det plats för en hälsning. Rubriken -Vinterhälsningar - är också en stämpel från Maja Design.


Baksidorna klädde jag med olika papper från Maja Design.

Hoppas att jag kunnat inspirera er att tänka i lite andra banor när det gäller julkort.

0 kommentarer: