Sidlista

måndag 20 februari 2012

Alice med trollspö

Jag har lekt lite med de fina pappren The Magic Of Oz från Graphic 45, och resultatet blev bl a detta kort:


Även vallmoblommorna och Alice med hund är utklippta från pappren, och glittrade med Stickles. Återigen har jag använt den bulliga diesen från Nellie Snellen och stämplar från Crafty Individuals

Metallblomman från Graphic 45 är klarembossat med ett skrivstilsmotiv, och sen har jag böjt upp kronbladen lite.


"Trollspöet" har jag gjort själv med delar från mitt pärl- och smyckespyssel. 


Inuti kortet kan man skriva sin hälsning i en utstansad cirkel, dekorerad i kanten med ett par utklippta vallmoblommor.

2 kommentarer:

Stephi sa...

Wow! Så snyggt!!!

Annette sa...

Åh, det var snyggt! Vilken enkel och smart idé med den utstansade cirkeln med supersnygga vallmon i kanten! Den idén kommer jag säkert att låna. Kram!