Sidlista

söndag 5 februari 2012

Än är vintern inte över

Oavsett hur mycket jag väntar så är vintern ännu inte över :) Och det finns fortfarande många fina vinterpapper i shoppen att scrappa med. Jag tog fram ett vintrigt foto från vargavintern 2008, och tillslut blev det såhär:


Jag har använt flera av pappren från Maja Designs kollektion Vintage Winter. Dekorationerna är en mix av nytt och gammalt som fanns i gömmorna, t ex alfabet från Prima och små eklöv som jag stansat i notpapper (längst till höger nere vid fotot).


Bakgrundspappret blev ett kartongfärgat cardstock, som jag kladdade och sprätte färg på med vit Distess Stain och mässingsfärgad Crackle Paint.


Här syns det som inte syns på stora fotot, embossade snöflingor i vitt på det ljusa mönsterpappret. Jag gillar att använda subtila och små förändringar. I övrigt en bandbit, pärlswirl och ett vackert fönster i resin. Snart kommer det ordentlig påfyllning av resindekorationerna från Prima :)

1 kommentarer:

Pysselbus sa...

Åhhh! Vilken underbar LO, Emma!! Riktig vinterkänsla med alla olika vita nyanser...

Kram
Linda