Sidlista

fredag 3 februari 2012

En cool Bh

Jag har gjort en bh. Det blev ett riktigt kladd projekt som var så kul att göra. Till behån gjorde jag ett grattiskort i samma stil.


Till denna bh har jag använt ett cardstock som bas. Sedan smetade jag ut Claudine Hellmuth Studio Gesso, vit och svart . Över gesson lade jag en osteklut, på svenska ostduk. Den påminner om en gasbinda, fast tunnare. Den mistades i guld och sand. Jag använde även turkos Chalkboard

Papper och plastbitarna som är en del av dekorationen är bia-rester, då jag tryckt ut albumsidor. Muttrar och kugghjul hade jag i mina gömmor.




Insidan på remmarna samt inne i behån målade jag med svart akrylfärg.


Jag ville ha ett matchande kort som gjordes på samma sätt. Texten embossades i guld.


Vill du också göra en bh, titta in i min blogg.

Ha en fin dag,

9 kommentarer:

Mikaela sa...

läckert!!!!

Anette sa...

Supersnyggt!

Lotta sa...

Vilken kul idé!

Yvonne sa...

Men guuuuu så snyggt,läckert och .....helt fantastiskt!!!
Du är så himla duktig på BH. Har försökt mig på dina men varje gång har dom hamnat i papperskorgen =)
Ha en trevlig helg
Kram/Y

Anna sa...

Så läcker!! :)
Kramis

Cornelia sa...

Du är en mästare på roliga material och fräcka dekorationer!

Ziro sa...

Ja den blev verkligen cool! Supersnyggt!

Tigerblomma sa...

Riktigt grym! Nästan så man önskar att den gick att använda! :-). Vad mycket läckert du skapar!

Päivi sa...

Jösses så coooool!!!! Gillar massor