Sidlista

fredag 17 februari 2012

Ett staffli kort

Jag visar ett stafflikort idag till en tjej som fyller 40 år.


Som bas har jag använt ett cremefärgat cardstock, på det Magnolias mönsterpapper från serien Sweet Crazy Love Going Bananas. Med rädsla att förstöra mitt papper satte jag det vid min symaskin och Jippi, det gick bra. Under den utstansade formen har jag satt dit spets från Webster´s Pages. Den har jag även på undre delen av kortet, men jag klippte den smalare. Över spetsen är ett snyggt band, även det från Webster´s Pages.



En sån söt fågel från Tim Holtz- Idea Ology Charm pack fick pryda framsidan. De blommor jag har på kortet är minirosor i lila och rosa, blad, cherry blossoms baby pink, chrysantemum off white samt mörklila gardenia.




Hon som ska få kortet gillar mode och jobbar på företaget Babybjörn. Jag stämplade provdockorna med Tim Holtz Cling mount set. Björnen är ritad på fri hand.


Ha en fin dag,

2 kommentarer:

Anette sa...

Vilket jättefintkort!
Så snyggt du har gjort med bokstäverna.

Marita Johansson sa...

Ett kanonfint kort

Ha en underbar helg
Kramis