Sidlista

tisdag 13 mars 2012

Nappmys


De ljuva pappren Nature Garden från Prima går i underbart lavendelblått, beige och lite svart. Jag älskar den blå färgen och hade ett svartvitt babyfoto som passade så fint till nyansen. Det blev en layout med nappmys:


Förutom pappren har jag använt mycket annat från Prima, t ex det bruna tofsbandet, spets som jag mistat med Chalkboard Cornflower Daze och alfabetsstickers. En av pappersbitarna är kantstansad med Martha Stewarts Cherish

Den vita cardstocken är lätt sprayad med Glimmer Mist och inramad med vit gesso för extra struktur.


Flickan är utklippt från ett av pappren och tillglittrad med Stickles Picket Fence. Även blommor och löv kommer från Prima.


De nya metallfjärilarna från Graphic 45 är stämplade med en Tim Holtz textstämpel och svart StazOn stämpeldyna, som fäster bra på metall och andra mer glatta ytor. Jag har också klarembossat på dem, vilket tyvärr inte var så lätt att få med på fotona.


Här ser du ytterligare en fjäril, dekorerad i mitten med en Graphic 45 brad. Pärl- och kristallswirlen från Prima skymtar fram, och strassringen på braden är avklippt från just den. Pärlor från Bo Bunny och Reprint.


I kanten på fotot fäste jag en så vacker gavel i resin, och lät en söt nalle dingla ned från den.


1 kommentarer:

Frusvea sa...

Åh vilken vacker LO!! Så stämningsfull och fina färger.
*kram*