Sidlista

söndag 13 maj 2012

1 skiss - 3 kort


Det absolut lättaste sättet för mig att komma igång med kortmakeriet är att skapa utifrån en skiss och många gånger gör jag dem själv! Bara ritar nå't! Det gjorde jag med den här skissen som jag nu bjuder på:


När skissen är färdig är det bara att hugga in bland papper och dekorationer och skapa. Jag har precis fått hem underbara, coola, snygga favoriten Storyteller från Crate. Här har jag vänt på skissen och utgått från de tre rutorna som jag fyllde med chipboards, en knapp och klisterlappar, toppat med små pärlor och ett grönt band.


På nästa kort lät jag de tre rutorna ersättas av en söt skrivmaskin och knappar, det blåröd-randiga pappret är såå himla snyggt! Bokstavsarket innehåller hela två alfabet och en massa fina stickers.


På det sista har jag använt en bård från serien, blommigt papper och tags, fina krysantemum och stämpel från gömmorna.



1 kommentarer:

Stephi sa...

jättefina allihop och va smart att rita sin egna skiss...