Sidlista

tisdag 1 maj 2012

Album Little Darlings



Idag visar jag ett album/skrivhäfte jag gjort till en baby som snart blir 1 och växer ur sin bok "Mitt första år". Det är roligt att följa sitt barn med tex. roliga utflykter, resor med biljetter, deras utveckling mm även då de passerat 1 år. I detta album finns både mönstrat papper där kort kan sättas in samt många tunna blad där de kan skriva alla händelser de vill minnas.


Pappren jag använt är Graphic 45´s Little Darlings. Fjärilpappret Heaven Sent blev väldigt gulligt som framsida. Från ett klippark, Boundle of joy, klippte jag ut den lilla flickan med dockan samt fjärilen och rosen. Spetsen är från Prima och alfabetet från Graphic 45 Little Darlings. 


Den läckra Prima blomman, Manette Antique och rosblad från Kort & Godt passade perfekt i färgerna.

En doily från Nellie Snellen mistades i rosa.


På insidan har jag använt baksidan av Heaven Sent och Little treasures. Bården med fjärilar heter Baby borders. Chipboardtagsen är även de från Graphic 45.