Sidlista

måndag 21 maj 2012

bUstaJm

Dags för andra katten att få lite plats i bloggen då :) Hennes favorit är att prassla runt i lådor, och ju mer papper och annat det går att prassla med desto bättre. De busiga pappren i Echo Parks kollektion This & That Graceful passade bara så himla bra!


Först använde jag pappret med ljust trämönster, och sen flera av de andra lite omlott ovanpå. Jag gillar inte att lagra papper utan inramning, och brukar ofta ha en lite större bit cardstock under dem (då jag inte föredrar att chalka kanterna heller ;-)). Men här kändes det för tungt att göra så, så istället drog jag linjer längs papprens kanter med Distress Markers i matchande färger.

Flaggspelet består av utklipp ur bårdpappret och ett brunvitt snöre, och i övrigt har jag dekorerat med stickers och knappar, faktiskt från Crates nya kollektioner då de matchade jättebra. Flera stickers har lackats med Glossy Accents i flera lager för en ordentlig 3D-effekt.


Underbart matt alfabet i självhäftande chipboard från Studio Calico, som hade precis samma matchande nyans till pappren.


I hörnet under fotot fäste jag ett utklipp av rosor, och dekorerade dem i mitten med diverse pärlor.

0 kommentarer: