Sidlista

torsdag 21 juni 2012

Färgkarta Caran D'Ache NeoColor II

På senaste tiden har jag ägnat en del tid på kvällarna åt att testa de nya NeoColor II-kritorna :) Jag måste erkänna att jag helt enkelt är väldigt förälskad i dem. De ger så levande och starka färger, helt underbara pigment! De blandar sig riktigt snyggt med varandra när man använder vattenpensel eller sprayar med vatten efteråt.

Det kan ju vara lite svårt att se på kritornas produktbilder hur färgen kommer bli, och dessutom hur den blir om du använder vatten på den, vilket är tanken bakom det hela. Därför har jag ritat upp alla färgerna på akvarellpapper 200g, målat med vattenpensel över och skrivit namnen på dem. En färgkarta alltså, som jag tänkte dela med mig av:


Jag har endast ritat lätt med kritorna innan jag använde vatten - det behövs inte mycket för att få färg då de är så pigmentrika. Färgerna är tänka att visa någon slags "mediumnyans", men som med alla vattenfärger kan du naturligtvis göra dem ljusare och mörkare beroende på hur mycket krita du använder och antalet lager.


Här kommer lite större bilder (klicka på dem för förstoring):





Så småningom kommer jag att visa exempel på Art Journaling-sidor där jag använt kritorna, både till bakgrunder och att måla stämpelmotiv med. Hoppas du får nytta av min färgkarta!



PS: Du kan köpa alla kritorna som finns i shoppen till specialpris ;-)


0 kommentarer: