Sidlista

tisdag 26 juni 2012

Helsingborgs hamn


En gång i tiden bodde jag i Helsingborg en kort period, närmre bestämt för 5 år sedan. Vilken otroligt vacker stad det är! Jag har inte scrappat något foto från stadens hamn tidigare, men nu var det dags.

Som bakgrund har jag använt vit cardstock, sprayad med Chalkboard i en blåklintsaktig ton och duttar/sprätt av Distress Stains Faded Jeans

Bakom fotot finns två avrivna bitar papper från Magnolias Summer Memories.


Layouten är dekorerad med sådant som jag tyckte passade det maritima temat, såsom den fina metallstjärnan till vänster...


... ett utsökt metallhjul i vitt från Prima, med blåvitt snöre runtom och ovanpå en Tim Holtz flaska med kork och strasstenar. Flaskan är fäst med Glossy Accents

Det koppargröna i mitten på hjulet ska föreställa lite ärg, och är gjort med Vintajs Patina-färg. Helsingborg är för mig väldigt "ärgfärgat" :) då där finns många härliga gröna statyer, till och med på taken av husen i centrum!


Jag använde också en "gammal" mask från Tim Holtz, och fotot stämplade jag som ett vykort med StazOn svart stämpeldyna.


Blomman i säckväv färgade jag med samma Chalkboard-spray som bakgrunden. Den utstansade vimpeln är dekorerad med alfabetsstickers från Prima och fäst med häftklamrar.


0 kommentarer: