Sidlista

söndag 26 augusti 2012

Vacker med Pion Design

Nu var det ett tag sen jag gjorde denna layout, och det var precis när jag börjat utforska Mixed Media-världen. Färgad av det kunde jag inte ens låta bli att kladda lite på de vackra Pion Design-pappren.


Bakgrundspappret Forest kommer från kollektionen Grandma's School Book, och passade perfekt till kissekatten ute på promenix :) Pappret är så fint i sig så jag ville inte överdriva, men jag har borstat kanterna på layouten med gesso och även sprätt lite med en pensel.


Etiketterna är också de från Pion Design. Blommorna är ur Primas sortiment, liksom stämplarna jag använt för att skriva titeln. Här finns den aprikosa/gula blomman. Den vita blomman är isärplockad, då den egentligen ska sitta i mitten av denna:


Det lilla hörnfönstret i resin blev så sött, tillsammans med ett litet garnnystan i metall. Användbara knappar från Crate och pärlor fick jag också med.


För att lägga fokus mot fotona ville jag ha lite färg bakom, så jag gnuggade in lite grön PanPastel-färg och fixerade. Nätstämpel från Tim Holtz.




0 kommentarer: