Sidlista

onsdag 19 september 2012

Dags att bestämma!

Det är så himlans roligt att skapa i min Art journal från Prima. Jag släpper alla krav och bestämmer mig för att bara ha kul! Detta uppslag speglar mina tankar om att äta nyttigare för att må bättre. För det vet ju alla att det hänger ihop..*ler*


Jag började med att grunda med Claudine Hellmuth Studio gesso och fönade sedan torrt. Gesso som bas gör att pappret tål lager av färger och sprayer.


Jag tycker om att klippa ut motiv från mönsterpapper. Denna gång har jag använt papper från Graphic45. Jag hällde lite gesso i tre hål på min palett och blandade med akrylfärg i gula gröna och blåa nyanser. Sedan smetade jag ut färgerna med ett kontokort. 

Längst upp har jag skrapat kontokortet så man ska se igenom lite grann. Vågorna har jag format med kortet och valde där mera färg. En stencil från Dylusions, Number Jumble, hade snygga siffror så den använde jag med texturpasta från Daler-Rowney.


Jag satte dit alla utklippta bitar med Multi Medium Matte från Claudine Hellmuth. Jag brukar måla med en pensel på baksidan av motivet, sedan lägger jag den där den ska vara på bilden. Efter det penslar jag på mer uppe på motivet, det ger känslan att motivet tillhör bilden.


För att markera det utklippta fyllde jag i konturerna med vit Molotow Marker och svart PITT Artist penna. Denna vita är helt fantastisk då den verkligen täcker!


Så in i era vrår och kladda loss!!!




2 kommentarer:

Mikaela sa...

helt urcool!! skriver under rubriken :)

Marita Johansson sa...

Och kanonsnyggt blir det


Kraaaam