Sidlista

lördag 22 september 2012

Inspire

Ibland har man tur och får till något, som av en slump bara blir sådär bra. 

Jag höll på i min Art Journal och hade precis använt Dylusions stencil Dotted Flowers tillsammans med orange Dylusions Ink Spray. Liksom jag sett att Dyan Reaveley gör i sina videos :) tryckte jag av stencilen med den överflödiga färgen mot ett akvarellpapper, som jag sen kan ha som grund till ett nytt projekt. 

Det visade sig dock att jag verkligen gillade resultatet av det slumpmässiga trycket, så det fick vara som det var. Det fick sen utgöra bakgrunden till detta enkla kort:


Jag fäste bakgrunden på en lite större bit Kraft cardstock, satte en smal mönstrat pappersremsa på kortbasen och fäste sen bakgrunden med 3D-kuddar


Innan jag fäste allt hade jag dekorerat med utklippta ting från Bo Bunnys papper Apple Cider, samt några brads.


Inuti kortet använde jag fler pappersbitar och utklipp från kollektionen, och en fjäril från Graphic 45:s härliga papper.


4 kommentarer:

Stephi sa...

verkligen effektfullt blev det. Tack, detta ska testas. Mysig insida på kortet.

Jozebelle sa...

Så snyggt det blev....

Jasmine sa...

Jag tycker att kortet blev väldigt fint! Det är ambitiöst att kunna göra "ett misslyckande" till något så vackert. :)
Kram

Emma sa...

Tack allihopa!