Sidlista

onsdag 12 september 2012

Kort med stämplad bakgrund och maskning

Med det fina stämpelsetet från MME kan man göra alldeles egna mönstrade tags.


Här har jag maskat motivet. Först använde jag en vit stämpeldyna direkt på en kraft cardstock, för att sedan stämpla en ruta med svart stämpeldyna

Jag stämplade sedan rutan på ett vanligt papper igen och klippte ut, placerade sedan det utklippta motivet på den redan stämplade rutan. Då kunde jag till sist stämpla en sirlig blomma med röd Distress Ink, utan att det hamnade innanför de svarta linjerna:


I övrigt har jag använt papper och en textremsa från Echo Parks Everyday Eclectic, en utstansad doily från ett bokpapper och en brad från Graphic 45. 

Nedan ser ni ytterligare en variant med samma teknik. Här har jag stämplat ett mönster med Old Paper Distress Ink som bakgrund, sedan rutan och sist sirliga blommor, stämplade med vit stämpeldyna och embossat med vitt.



0 kommentarer: