Sidlista

fredag 30 november 2012

Jul med Magnolias Nativity Collection

Jag fortsätter mitt skapande med Magnolias Nativity Collection tillsammans med Magnolias fina julpapper

Holy Tilda With Violin är verkligen en användbar stämpel. Här har jag färglagt henne med Distress Ink Refills på akvarellpapper. Jag har använt en manila-tag som mall och skar ut en tag från ett av mönsterpapperen. Stansade ett hål och satte i en bit brun/vitt snöre. Ett tips är att ta lite lim i ändarna på snöret, så fransar det inte upp sig. 

De fina vita kvistarna är en utstansade med en die från Magnolia. Den dien har blivit en storfavorit på julkorten! I mitten av blommorna sitter delar av Vintage berries i guld. Jag har duttat lite med vit gesso på dem innan jag monterade dem. 

Texten kommer från Maja Design och är en annan favorit på årets julkort. Närbild på den söta Magnolian

Insidan matchar framsidan. Jag använder alltid något av mönsterpapperen från framsidan även inuti kortet. Och så i mitten en ruta vitt papper med plats för en personlig hälsning. 

Tack för titten!

Kram





0 kommentarer: