Sidlista

fredag 2 november 2012

Presentation av Sofia

Scraplagret har fått tre nya designers och vi är så glada för dessa tjejer. Idag presenterar sig Sofia, som kommer att fokusera på att skapa med Magnolias sortiment och färgläggning med distresser.

Varmt välkommen till Scraplagret!




Namn: Sofia Eriksson

Alias: Sofia/Jozie

Blogg: http://sofiascrap.blogspot.com

Bor: Sedan december 2010 så bor jag i Helenelund, Sollentuna, i 3 rum och kök. Jag flyttade till Sollentuna från Gävle, där jag bott större delen av mitt liv. Jag valde att bo i en trea, så att jag skulle kunna ha ett av sovrummen till scraprum. 

Bakgrund: Jag hörde talas om Scrapbooking för första gången kanske 2005 eller 2006. En bekant förklarade lite luddigt vad det innebar, och min tanke var "Vilket slöseri med tid!!!". I slutet av sommaren 2007 fick jag för mig att googla på "Scrapbooking" och på den vägen är det! 
Jag började med att göra LO's och köpte sedan några akvarellpennor för att färglägga stämpelmotiv till kort. Jag gick snabbt över till ProMarkers och byggde sedan på med MCP-teknik. När jag för första gången provade Distress re-inkers så blev jag kär! Jag sålde mina ProMarkers, och köpte istället alla distressrefiller som fanns!
Under åren så har jag designat för några olika butiker. Jag var under några års tid med i teamet på Svensk Scrapbooking och är fortfarande kvar på forumet som medlem. I dagsläget så designar jag för en stämpeltillverkare utöver drömuppdraget här hos Scraplagret. 

Stil: Att färglägga stämpelmotiv är min stora passion, så kort med färglagt motiv är min stil. Jag har gått från dova färger till mer klara färger, men tycker om att variera mig. Jag vet inte riktigt om min stil kallas något, och jag brukar variera mellan att använda många dekorationer, till mer stilrena kort. Ibland så tycker jag att motivet kommer fram bäst utan en massa "lull-lull" och ibland så känns det bara tomt utan dekorationer. 
Som designer här hos Scraplagret så kommer jag främst att arbeta med Magnolias produkter, och det passar mig perfekt eftersom det är en av mina absoluta favorittillverkare! 

Övriga intressen: Jag arbetar som tågklarerare här i Stockholm, vilket innebär att jag jobbar skift med att styra tågtrafiken. När jag inte jobbar, så följer jag en hel del serier och tittar gärna på film. Jag är också sportintresserad och följer så väl friidrott, som längdskidor, skidskytte, alpint och ishockey. Tyvärr så är sportintresset begränsat till åskådarplats. Träffar mina vänner så ofta tillfälle ges. Åker gärna på scrapträffar i och omkring Stockholmsområdet. Det blir också en hel del träffar i min gamla hemstad, Gävle. 

Två av mina tidigare alster:




2 kommentarer:

Pysselbus sa...

Heja Sofia!!! Stort grattis till DT-platsen. Du kommer göra ett fantastiskt jobb :-)

Kraaaaam

Sofia Eriksson sa...

Tack så jättemycket, Linda!! :) Jag är förstås alldeles överlycklig! Kram, Sofia