Sidlista

lördag 3 november 2012

Presentation Ullis/LillBlomman

Idag är det min tur att berätta lite mer om vem jag är! Men först måste jag få säga ett STORT tack till Emma som valt ut mig som en av de tjejer som skall få representera hennes fina butik! Jag känner mig oerhört stolt och kommer att göra mitt allra, allra bästa för att inspirera er alla i bloggen!

Nu kör vi!



Vem är jag? Jag är kanske mest känd som LillBlomman men mitt riktiga namn är Ulrika Blomfelt. Jag blir helst kallad för Ullis. Jag är född 1970, så får ni räkna ut hur gammal jag är. Min familj består av mig, min man Anders, min son Viggo och våran hund Molle. Vi bor i ett litet gult hus precis bredvid skogen och ändå 20 minuter från Stockholm city. Helt perfekt!

Min blogg? www.lillblommanskapar.blogspot.com

Min scrapbakgrund? Jag började scrappa i april 2006 när min mamma fyllde jämnt och jag ville skapa ett minnesalbum till henne. Sedan blev det ett album till syrrans son och sedan var jag djupt ner i scrapträsket! När min son föddes 2008 efter 12 års längtan fick scrapbookingen en helt ny innebörd. Nu sparar jag även minnen till honom. Jag fick mitt första DT uppdrag 2007 och har haft en del olika och spännande uppdrag genom åren. Jag har bland annat jobbat under några år med on-line tidningen Allt om scrap och nu kan ni se mina alster i Inzpira magazinet. Just nu designar jag även för Pion Design, Megs Garden, Swe scrapbook och Strömstad Scrapbooking.

Min scrapstil? Den är väldigt varierad och jag testar det mesta inom scrapbookingens väggar. Ena dagen kan jag kladda loss ordentligt med färger i en art-journal eller på en canvas för att nästa dag frossa i blommor och spetsar på en layout! Jag gillar att göra lite alter projekt och då gärna något man kan använda som en pyntad ask. Jag gör även kort och helst väldigt söta sådana. Men om man frågar någon annan tror jag att man säger att min stil är blommor! Och gärna med lite teknik inblandat.

När jag inte scrappar? För mig är inte scrapbookingen en hobby utan det har nästan blivit en livsstil. Den har gett mig så många nya vänner och hjälper mig att få utlopp för all min kreativitet som måste ut om inte min hjärna skall sprängas! Men min familj är väldigt viktig för mig, jag älskar att baka, att njuta av naturen, inredning och att fotografera såklart. Så lite annat sysslar jag med också;)

En typisk Ullis layout!

Många kramar från Ullis/LillBlomman!

1 kommentarer:

Pysselbus sa...

Vad kul, Ullis!! Stort grattis!! Och du behöver inte ens göra ditt bästa - mig inspirerar du alltid ändå!

Kramis
Linda