Sidlista

måndag 31 december 2012

Raketer med budskap

Tänk..Ja nu är även detta året slut. Jag tycker det går så fort, dagarna svischar förbi.
Idag tänkte jag visa några raketer jag gjort, som jag ska ha vid bordet i kväll. I varje raket finns några tänkvärda ord till var och en av familjen. Jag har använt Primas kollektion Tea Thymes till mitt projekt.
 
 
 På väg upp i skyn.....
 
 Jag skar ut ett cardstock och ett mönstrat papper lite mindre, till varje raket. För att göra dem lite slitna ruggade jag kanterna och på vissa även mitt på. Lite Vintage Photo blev snyggt på kanterna.
Spetsen på raketen gjorde jag med en die. Jag klippte av 1/4 del och satte sen ihop det till en strut. Den snutt som blev bort klippt klippte jag av och satte högst upp på raketspetsen. Pinnen på raketen är en grillpinne, med spetsen nedåt för att jag ska kunna sätta raketen i förrätten.
 

 En söt fjäril med vacker bling blev lagom dekoration. Från Prima såklart :-)


 Inne i raketen finns små meddelanden gjorda från Primas mysiga tags ark.

  För att kunna stänga raketerna så gjorde jag små strutar som jag klistrade grillpinnen i. Det är bara att dra i pinnen så åker meddelandet ut.


Nu önskar vi alla här på Scraplagret er ett Gott slut och ett härligt 2013. 







2 kommentarer:

Linda LW sa...

Vilken fantastisk idé - den tar jag definitivt med mig till nästa år! :) Tack!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh vilken söt idé!