Sidlista

fredag 28 december 2012

Tilda with Peony Tails i grått och rosa

Julen är förbi, och om några dagar stundar det nya året! Snart kommer varenda blogg i scrapvärlden att svämma över av 2012's favoritalster! Jag längtar efter att själv gå igenom vad jag har skapat under 2012 och välja ut mina favoriter. Kanske kommer detta kort med på listan? Jag tokgillar den söta Magnoliastämpeln! 

Julen är utstädad ur min scrapvrå för denna gång, och jag älskade att få sätta igång med ett hjärtligt tema! Supersöt liten Tilda with Peony Tails. Jag har färglagt med Distress Ink refill på akvarellpapper. Superfina mönsterpapper från Magnolia, tre olika, alla i rosa nyanser. Fina rosa Cherry Blossoms samt några pyntbär
Den fina swirlen har jag delat i två, så att den blev lagom till ett kort. På så sätt så räcker den ju också längre, då jag har en lika stor bit kvar att använda till ett annat kort. 
Ett av mönsterpapperen är ett 6"-papper, och där har jag använt en kantstans från Magnolia för att få fram de fina hjärtanen. 

Närbild på motivet. Jag skuggar alltid med någon färg precis utanför motivet. Ofta turkos, men ibland även grå eller beige. Här ser man också den söta lilla charmen som sticker fram från blommorna. 
Insidan, med ett av mönsterpapperen från framsidan, samt en fyrkantig vit ruta med plats för personlig hälsning. 
Även baksidan får lite dekoration på mina kort, tillsammans med en Handgjort av-skylt som jag har gjort i datorn. 

Tack för titten! Önskar er alla ett Gott Slut på 2012! 

Kram, 







0 kommentarer: