Sidlista

onsdag 2 januari 2013

En färgexplosion!

Efter att ha njutit av julens ofta lite dämpade färgskalor var jag sugen på något helt annat! Och det blev det! Jag valde ett ganska ljust och neutralt papper från My Minds Eyes serie Sweetest och sedan satte jag fart.
Så här andra dagen i januari känns hösten långt borta och inte blev det en höstig färgskala heller? Men den glädje jag känner av mina dagar jag tillbringar med min son stämmer väl med färgerna!
Jag fick med lite coola träfigurer i mitt kit och dessa fäste jag i det Gesso jag strök över min Stencil från Studio Calico. Sedan mistade jag med den rosa färgen från Dylusions. För ännu mer bus och textures stämplade jag med lite stämplar, även dessa från Dylusion.
Jag ville leka med färger fullt ut och mixade den enormt vackra stora blomman från Prima ( som dessutom är på REA nu ) med svarta och greddelina blommor. Svarta bokstäver från Prima berättar mitt budskap.
För att lugna ner lite precis bakom fotot klippte jag ut en labelsform i ett småblommigt papper från My Minds Eye. Ni ser hexagoner lite här och där och mera blommor lite slarvigt strödda över min sida. En rolig och befriande sida att skapa! Börja året med att följa mitt exempel och släpp loss ordentligt vid pysselbordet!


Många Kramar från Ullis/LillBlomman!

0 kommentarer: