Sidlista

onsdag 27 februari 2013

Basic tekniktips Dylusionsprodukter #4

Idag är det dags för det fjärde och mitt sista inlägg med basteknik tips när det gäller Dylusion produkter. Jag hoppas att ni efter dessa veckor är sugna på att testa och att ni har testat vad roligt och lätt det är att leka med dessa färger och produkter!
Idag ska vi gå igenom en teknik som kallas Bleaching. Den påminner lite om Ghosting då det går ut på att även här jobba med misterna och rent vatten ihop. Jag börjar med att mista ett ark med London Blue och Black Marble.
Så här ser det ut när jag mistat med de båda färgerna lite huller om buller.
Nu tar jag fram en stämpel, denna heter Around the edge, och stämplar med svart vattenfast dyna.
Jag stämplar bladrankorna lite oplanerat mest på ena sidan av arket.
Nu börjar jag lyfta bort misten genom att pensla på rent vatten och dutta av det med lite papper. Jag får upprepa detta flera gånger. Jag använder en vattenpensel men det går bra med en vanlig pensel också. Till slut är löven ljusare och effekten är helt otroligt snygg! Vill jag kan jag färglägga dem med en annan färg, precis som jag visade i lektion nummer två.
Så här ser mitt uppslag ut just nu. Jag väljer att inte färg lägga mina löv denna gången då jag gillar resultatet massor!
Och här har ni det färdiga uppslaget när jag lekt loss med mer stämplar, penna och sax!





Många kramar från Ullis/LillBlomman

0 kommentarer: