Sidlista

fredag 15 februari 2013

Magnolia i svart-vitt, och lite rosa

Idag vill jag visa er ett kort där jag färglagt motivet med enbart färgen "Black soot". Jag tycker att det är så roligt att färglägga monokromatiskt, och helst i bara svart. Jag gör något sådant kort då och då! Gillar att lägga till en färg, men har även gjort helt svartvita kort.

Den söta Tilda with Heart Spots tycker jag fungerar både på ett kärlekskort och som här, på ett "Krya på dig-kort". När jag färglägger med enbart svart, så färglägger jag på samma sätt som vanligt. Det vill säga med ett parti i taget. Först så färglägger jag all hud, sedan hår, och därefter kläderna uppifrån och ner. Enda gången jag frångår den ordningen är ifall någon del ska vara röd. Det röda väntar jag med till sist, då det annars lätt smetar ut sig när man färglägger närliggande partier. 

Mönsterpapperen kommer från Magnolia, och är två 12"-papper. Runt bakgrundspapperet så har jag glittrat med stickles. På mönsterpapperet som går tvärsöver har jag använt mig av en kant-die i nederkant, även denna från Magnolia. Två biljetter stansade jag ut med hjälp av en Magnolia-die. Liljan och pyntbären kommer från Magnolia, liksom rhinstenarna. Med hjälp av en gaffel så knöt jag en rosett av det fina bandet. 

Närbild på motivet. Färglagt med Distress Ink refill, färgen Black soot, på akvarellpapper.

Tack för titten! 

Kram, 



1 kommentarer:

Elin Larsson sa...

Så söt! Vilken härlig ram bakom Tilda!