Sidlista

måndag 18 februari 2013

Ur Barnamun & Mina år

Jag har gjort 2 stycken små album, utav läckra papper från Pion Design. Ett är till mig själv att minnas mina barns roliga ord som små och jag kallar albumet Ur barnamun. Det andra är till en liten flicka, en minnes bok- Mina år.

Ljuvliga papper från Pion Designs kollektion Play Time, blev ett bra val till dessa album. Dessa papper är i 6*6, så härligt lekfulla. Bokstäverna kommer från Studio Calico och bandet från Webster´s Pages. Den söta nallen kan du spana in här.

 Bilpappret är en favorit, för mig funkar det både till vuxna och barn. Jag har skrivit ner ord jag sparat, vad de sagt som jag vill minnas. Förut hade jag lappar lite överallt, nu är det samlat och det känns bra.

 Till alla sidor har jag klippt ut bårder och olika dekorationer till albumet. Här en söt pojke. Löven kommer från Studio Calico.


Och här album nummer två, Mina år. Detta ges bort tomt inuti, då familjen själv ska få välja vad de vill fylla det med.
Söta papper i 6*6, träknapp från Prima samt siffror från Studio Calico blev en gullig framsida.

Med snuttar kvar från olika papper dekorerade jag enkelt insidan av albumet.

Den söta klippdockan och en dolies fick pryda en sida.


1 kommentarer:

Ziro sa...

Vilka fina album du har gjort. Att skriva upp roliga saker barnen säger är en bra idé. Det är så kul att läsa sen!