Sidlista

söndag 10 mars 2013

En BAMSEkram


För ett tag sen visade jag en annorlunda vikning på kort. Jag hade tröttnat lite på att bara vika som vanligt, och kom då att tänka på klassikern criss cross-kort som "alla" gjorde för några år sen. Det är roligt att komma tillbaka till gamla tekniker och metoder lite då och då :)

Kortet skickade jag till vår designer Linda förra veckan då hon fyllde år!


Basen är gjord i brun cardstock och sen är det mönstrat papper från Magnolias With Love med röd cardstock bakom. 


På själva arket som jag sen stoppade i kortet använde jag samma mönsterpapper, men med gesso över för att kunna skriva hälsningen på senare. Bokstäverna är stickers från mina gömmor, och den lilla vimpeltagen är dies från Magnolia.



Själva stämpelmotivet utgörs av dundersöta Hobbie The Bear, det var därifrån jag kom på kortets titel :) Hobbie är stämplad med svart StazOnakvarellpapper och målad med Distress Markers - Antique Linen, Frayed Burlap och Tea Dye. Han har även fått lite prickar med vit penna och glansig nos.

Brett rött sammetsband, röda bär och diverse blommor dekorerar kortet i övrigt.







0 kommentarer: