Sidlista

onsdag 20 mars 2013

Leva i nuet!

Jag verkar hamna i olika perioder av mitt skapande? Direkt efter att jag gått en kurs för Ania Dabrowska blev det mycket stämplar, mist och lite murriga färger. Nu har jag hamnat i en whitewash period där jag skapar ljusa layouter? Lustigt men inspirerande att aldrig fastna i en viss stil!

I mitt senaste kit från Emma fick jag massor av godsaker från Primas nya serie Divine. Färgskalan på den kollektionen passar mitt nuvarande "scrapmood" perfekt!


Jag skapar också helt plötsligt massor av BOM layouter? Oftast blir det ju layouter om min son men är jag så inspirerad av mitt senaste projekt. Jag skapar ett album med ord och ordspråk som jag vill leva efter.
Som bakgrund använde jag pappret Couplet. Jag använde Whitewash teknik längs kanterna och använde två olika stencils ihop med Gesso. Sist stänkte jag lite utspädd akrylfärg i turkost.
Även mina blommor fick en del Gesso på sig! Jag tycker att den vita färgen binder samman alla de olika färgerna och ger ett lugnt och milt intryck. Jag har använt blommor från Divine kollektionen och söta fjärilar också. Vintage Lilys från Magnolia passar väldigt fint att kombinera med.
Om man kikar bland alla de små rutorna på pappret som heter Chanson kan man hitta ursöta motiv att klippa ut. Här fick det bli en söt flygande fågel.
Ni har väl inte missat att Bo Bunny kommit med Doilys i läckra storlekar? Jag använder massor av Doilys på mina alster och här blev det två stycken i olika storlekar!
Här har jag återigen klippt ut motiv från Chanson pappret! Så sött att placera lite Pippisar bland blommorna! Det urcoola och användbara bandet från Prima strök jag med Gesso innan jag fäste det.

En glad nyhet är att man nu kan finna mitt favoritlim Tacky Glue hos Scraplagret! Perfekt att fästa blommor med och det torkar inte så snabbt så du hinner korrigera papper och få saker rakt! Perfekt lim enligt mig och det enda jag använder förutom min lim-pistol!

Och nu börjar nedräkningen till våran Påskcrop!!! Ni har väl bokat i almanackan från den 27/3-1/4! Vi har laddat med massor av roliga och inspirerande tävlingar och härliga priser!

Många kramar från Ullis/LillBlomman!

0 kommentarer: