Sidlista

fredag 15 mars 2013

Påskägg med Magnolia

Idag vill jag visa er ett altrat påskägg! Grunden är ett helt vanligt färgglatt påskägg som man köper i vilken butik som helst. Här har det fått nya kläder med hjälp av massor av Magnoliaprodukter, och lite annat. :)

Jag började med att riva pappersbitar av ett mönsterpapper från Magnolia. Jag tycker att det blir snyggast om man väljer ett som är svagt mönstrat, så att det inte spelar någon roll hur man pusslar ihop bitarna sedan. 
Sedan knölade jag ihop alla bitar lite slarvigt och slätade sedan ut dem. Jag förlimmade ägget med vanligt scraplim (tex Scotch Strong & Precise Glue). Det är smidigt att använda en bredborstad pensel till att stryka ut limmet med. Jag limmade pappersbit för pappersbit och tryckte dit dem på passande ställen på ägget, lite omlott så att inget av den ursprungliga färgen stack fram. 

Det söta stämpelmotivet är en mini-Magnolia som heter Chicken Tilda. Jag har stämplat henne på en tag som jag stansat ut med ena delen av denna die. Den andra delen är stansad i samma papper som ägget är klätt med. 

Jag har dekorerat med ett par billiga lila fjärdar som jag har köpt i vanlig matvarubutik. Några blingstenar från BoBunny....

 ...två stycken blommor, en ros och en Cherry Blossom.

Närbild på motivet, färglagt med Distress Ink refill på akvarellpapper. 

Tack för titten! 

Kram,