Sidlista

söndag 21 april 2013

All The Small Things

Primas nya kollektion Lyric är både romantiskt och lite tuff på samma gång, med sina svarta och vita kontraster till de röda tonerna. Jag älskar kontraster och föll direkt för alla papper :) 

Pappret nedanför som det står "cherished" på går i lite orange/rosa ton, vilket fick mig att djärvt nog välja ett papayafärgat cardstock som grund. Jag tycker det fick det övriga att stå ut mer, och så är det roligt att inte alltid välja neutrala baser.


Jag började med att spraya basen med Dylusions i gult, orange och vitt tillsammans med olika stenciler från The Crafter's Workshop. Sen ägnade jag en god stund åt att komma på upplägget av olika papper, och stämpla på utvalda ställen med de matchade stämplarna. T ex har jag gjort en ram runt det lilla fotot, och stämplat en fjäril på pappret intill. (Fotot föreställer en svanstipp och kattassar. Jag håller på med ett kattminnesalbum).



Blommorna är också nyheter från Prima, här från seten Merci och Tatiana. Tygblommorna är en absolut favorit :)



Alla bokstavsstickers och de större canvasbokstäverna i mumsig hallonröd kommer också från Lyric-kollektionen. Jag glittade dem med lite Rock Candy Stickles

Runt kanterna på hela layouten har jag ritat slarviga linjer med Distress Markers i färgerna Wild Honey/Spiced Marmalade.




1 kommentarer:

pojjo sa...

Helt underbar lo, älskar den starka orange färgen :D