Sidlista

torsdag 18 april 2013

Min första mixed media-tag!

Den här veckan har jag nästan gjort en mixed media-tag, jag som knappt nosat på det hela med mixed media, fast jag älskar mist och färg och kladd! Nå, nu har jag provat lite grann iallafall, vad tycker ni? :)


Jag grundade en stor tag med vit färg på en läcker mask, lät det torka och droppade sedan brun och rosa mist på, det blev inte snyggt så jag smetade ut stänket med en ink blending tool - den effekten blev superfin!


Jag använde sedan utklippta detaljer, en ballong, en vimpel och en doily från papper ur serien Divine av Prima. Ballongen täckte jag med glossy accents för en 3d-effekt, dekorerade med reinforces runt hålet, nyckel och en härlig, matchande blomma.


Jag veckade ett skirt band och dolde överkanten med tejp, en sista detalj med en fin träknapp, sedan fick det vara klart och jag kan säga att jag är sugen på att prova mer av mixed media!







0 kommentarer: