Sidlista

söndag 14 april 2013

Mina små pÄlsklingar

Med nya Prima-kollektionen Lyric i handen bestämde jag mig direkt för att jag ville göra en layout med mycket klet och kladd. Många av pappren är så vackert dekorerade mot kanterna, och mer enkelt mönstrade i mitten - perfekt för som bas för kladdiga layouter! 


Jag har använt både papper, stämplar och alfabetsstickers från kollektionen. Både fjärilen och fågeln (ovanför fotot) är stämplar, liksom att jag använt den lilla bården runt hela layouten. Jag tog inte ny stämpelfärg vid precis varenda tryck, vilket ger en nött känsla.


Först smetade jag ut gesso mitt i det fina pappret, för att skapa en bas för fotot. Jag fortsatte med en Dylusions stencil och strukturpasta (akrylfärg eller gesso funkar också bra). När det torkat stämplade jag med en Dylusions stämpel med samma typ av mönster (här finns en fin variant). 

De "röda diamanterna" är från stickersarket, streckade med svart penna. Lite skvätt med svart Distress Stains i pipett fick också vara med.


Vimplarna är utklippta från ett av mönsterpappren. Lite glitterlim är använt på rosmönstret.


De nya Tatiana-blommorna i creme/korall med sitt sockriga glitter passade väldigt fint i färgerna, så de fick pryda i hörnet tillsammans med en utklippt cirkel.



1 kommentarer:

Cards By MI sa...

Vilket underbart ord Pälsklingar. Det får jag nog ta och börja använda jag me. Underbart härlig lo.
kram
Marie