Sidlista

söndag 28 april 2013

Nästan en One Layer? :)

Efter vår påskcrop i mars blev jag väldigt inspirerad av One Layer Page-utmaningen, som gick ut på att använda endast foto och sedan dekorera bakgrunden med hjälp av färger, stenciler osv. Min layout blev inte en riktig One Layer, men riktigt skojigt var det!

Jag började med ett härligt Bo Bunny C'est la Vie-papper i beige och blått:


För att förstärka det blå använde jag Dylusions Ink Spray i färgerna London Blue och Vibrant Turquoise, tillsammans med en stencil från The Crafter's Workshop. 

För att få det motsatta mönstret vände jag stencilen (efter att jag sprayat överst) och la den nedanför och pressade genom att rulla en toarulle över. På så vis får du även användning av den överblivna färgen på stencilen. Detta är inget smart jag kommit på själv :) utan något jag sett Dylusions skapare Dyan Reaveley göra.



Jag använde även en Prima-stencil och beige akrylfärg, och sprätte lite Dylusions Ink Spray i färgen Squeezed Orange över bakgrunden.

Stämplar som använts är en nätstämpel från Tim Holtz som tyvärr är slut (men liknande finns här), och pytteknappen är en Prima-stämpel från detta set. Blingstenar från Bo Bunny...


... liksom matchande die-cut och chipboard.


I nedersta högra hörnet skapade jag en "dekorationsklump" bestående av Prima-stickers och äldre paljettdekorationer från gömmorna, mera bling och härlig metall - först en rund platta från Finnabairs kollektion, sen ett kugghjul från Tim Holtz och i mitten brads från Bo Bunny

Metallen är fäst med 3D-kuddar för att ge djup till layouten.





0 kommentarer: