Sidlista

måndag 29 april 2013

Altrade chokladfodral

Choklad choklad, det är gott det! Idag visar jag tre små presenter med innehållet Choklad. Papper jag använt är från Maja Designs nya kollektion Vintage Spring Basics.

Jag gjorde dessa fodral såhär:
 Jag skar ett cardstock på 24,7 cm. Då kommer inte 200gr chokladkakan från Marabou synas. (Har du en kaka som är mindre gör ett fodral som passar just den.) Sedan bigade jag på 9,8 cm, 1cm, 9,8 cm och 1 cm igen. Resten vek jag in och den blev lite kortare. Vill du biga i Inch så är måtten 3 3/4, 1/2, 3 3/4 och 1/2.

8th of March heter detta söta fjärilspapper. Dekorationer till detta fodral är en fin korg från Marianne Design, bokstäver från ett klippark samt blommor. Texten om choklad är en stämpel från Magnolia.

4th of March heter detta papper som är underbart pastelligt. Magnolias chokladstämpel, från kollektionen With Love, tillsammans med tulpaner, swirls från Prima och massa blommor blev himla sött. Pappret med tulpaner ni ser heter 5th of May.

Detta papper heter 3rd of May.Den söta nallen finns här.




På baksidans stäng-anordning har jag stämplat med den lilla stämpeln från Magnolia With Love, Chocolat.



1 kommentarer:

Pysselfröken sa...

Vilka underbara presenter! Vackra papper och sååå fint dekorerade.