Sidlista

söndag 19 maj 2013

Creative Journal-sidor blir till layouter

Jag älskar känslan av att kladda loss i min Creative Journal, och sitter gärna och testar olika tekniker för att det är så spännande att få se resultatet. Ibland tycker jag sidorna som egentligen kan klassas som löst kladd ändå blir riktigt roliga. Den "spontana oredan", som jag tycker är snygg på olika mönsterpapper, är ju faktiskt där på riktigt!

Har du tänkt på att du faktiskt kan riva ut sidor ur din bok och använda till annat än Art Journaling? Idag visar jag hur jag använt olika testsidor som bakgrund till några A4-layouter. Superenkelt!


Sidorna är urrivna direkt från boken, och sen har jag skurit rakt kanten som rivits av med min skärmaskin. Mönstren är ett virr-varr av stenciler från TCW, Dylusions och Claudine Hellmuth, tillsammans med Dylusions Ink Sprays och Distress Ink som gnuggats in med Ink Blending Tool.


Jag gillar hur det ser ut som om man spillt ut färg, när man trycker en använd stencil med överbliven färg mot ett papper. Det är det som syns som hjärtan "ut-och-in" längst upp till höger. Sen kan man spraya en stencil lätt och nästa mer intensivt för att få olika djup. 


Merci-blomman är sprayad med Funky Fuchsia.


Nalle och kugghjul i metall från Ingvild Bolme, här med Vintajs Patina-färg duttad över. Det finns endast ett Patina-kit kvar i shoppen då vi säljer ut dessa färger. Fynda nu!


Ser du skillnaden på hur stencil-mönstren blir, beroende på vilken teknik man färgar in med? Uppe till vänster är "diamanterna" sprayade, vilket ger en flytande men intensiv akvarell-look. Till höger syns den runda blomman där Distress Ink gnuggats in, och då blir det tydligare kanter men ändå soft känsla:


Distressfärgen ovan kallas Picked Raspberry och är så somrig och mumsig!

Övrigft material på layouten: Alfabetsstickers, sprayad blomma och metall Prima, bling Bo Bunny, äldre knapp från Crate.

Lek loss och kom ihåg att även det som bara var kladd kan bli ett konstverk :)



1 kommentarer:

pojjo sa...

fantastiskt fina, älskar dessa :D