Sidlista

onsdag 17 juli 2013

Ett rosa kort!

Det är faktiskt rätt mysigt att få gå på kalas mitt i sommaren! Min son blev bjuden på femårskalas i söndags och jag skapade detta kortet till den lilla damen. Jag ville skapa ett riktigt tjejigt kort och med Magnolias vackra papper blev ju jobbet mycket lättare!

Eftersom papperna har så fina mönster såg jag till att den del av det hamnade i ett odekorerat hörn. I botten använde jag Once Upon A Time- Japanese Garden och bakom stämpeln Red Rose Ornament. Jag rekommenderar också att köpa Cardstock kitet som matchar alla papperna ur kollektionen Once Upon A Time superfint!
Det blir så maffigt när man sätter dit alla dekorationer! Det enda är att jag brukar få svårt att få in korten i någon typ av kuvert eller cellofanpåse. Blir det väldigt bulligt viker jag en liten ask och lägger korten i.
Tillsammans med de fina blommorna använde jag ett fint metallhjärta som jag även knöt en liten rosett på.
Till mina olika blomcluster använde jag Magnolias Vintage Lilys, Shabby Chic Dahlias, Vintage Berries och så små söta knallrosa minirosor. Jag duttade lite extra glitter på de andra blommorna då Dahliorna redan glimmar så fint!

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

0 kommentarer: