Sidlista

söndag 14 juli 2013

2 kort med Dylusions stämplar

Jag har provat mina roliga stämplar från Dylusions. De tillsammans med Primas vackra papper och blommor var det riktigt kul att pyssla.

 Basen till kortet är papper matchande Primas kollektion Lyric. Det otroligt vackra pappret jag klippt i heter Premier. Blommorna är ett Multipack från Prima och de är helt klart en favorit. Även en söt rosa blomma från Magnolia Vintage Lilys.

Alla blommor har fått lite stickles på sig, även tjejens hår som jag rullat av tunna pappersbitar. Det fina bandet kommer från Prima.Tim Holtz tuffa kugghjul fick vara med , dock blingade jag till det lite.

 Här är den stiliga donnan som är en stämpel från Dylusions, Couture stamps. I stämpelkitet finns det lite smått och gott, även en tuff kille som du ser på mitt andra kort. Hon är färglagd med Distress Markers.
Till detta kort har jag använt söta Chipboards från samma kollektion.

Med en häftapparat och massa 3D kuddar fick jag in allt hår under hatten. 





 Här är kort nummer 2 med den tuffa killen från samma stämpel kit.

    Till detta kort har jag tagit en orange distressdyna som jag snurrat runt på pappret. Sedan använde jag en stencil som heter Aztec  Alla dekos är samma som ovan.  



Ha en fin söndag och välkommen in igen,


0 kommentarer: