Sidlista

måndag 12 augusti 2013

Dylusions tjejer

Det finns så många snygga stenciler att leka loss med på sina alster. Idag visar jag en tavla jag gjort med Dylusions stencil Flossie. Jag har använt egna stenciler för att bygga bakgrunden på tavlan. Sedan valde jag att rita av dessa tjejer på Pion Designs kollektion Fairytell of Spring. Pappret jag använt heter Poem of Spring.

 När jag klippt ut tjejerna satte jag fast dem med Mod Podge och klädde dem med papper från kollektionen.

 Ja, jag vet att rita ansikten ej är min grej ännu...ler. Kläderna är stämplade med olika dynor och sedan är kanterna runt kropparna markerade med en svart penna.

På tavlan har jag öst på roliga saker. Från butiken kugghjul från Tim Holtz, Diecuts från Prima Lyric  och denna söta ängel från Magnolia. Även bruna rosor i storpack och Primas Cabriole flowers- Aqua.

 Även dessa vackra glittriga Magnolia blommor, som jag duttat Inka gold på, muttrar från Prima. Högst upp ser du ett maffigt lås från Graphic45.


Tavlans kanter har jag klätt med  ett papper, Tulip Bud, som är helt underbart, små söta tulpaner blandad med liten text. 


Tack för ditt besök,



1 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Vilket kreativt och roligt sätt att leka med stämplarna! Och jag gillar klockan! KRam!