Sidlista

tisdag 13 augusti 2013

Green and yellow

Det är inte ofta jag använder färgerna grönt och gult, men ibland faller papper och annat så naturligt ihop så det blir inte riktigt som man tänkt sig från början. Är det någon som känner igen sig?
Idag har jag gjort ett 15*15 kort med baspapper från Bazzill i färgen Kraft. Som mönsterpapper har jag använt mig av fina papper från Maja Design Vintage Spring Basics - 11th of March samt 2nd of April. Jag har rivit alla kanter och distressat dem med Vintage Photo. Jag har färgat en bit wellpapp med Crackle Paint Picket Fence samt lagt lite gasväv under. I vänstra hörnet har jag använt en die från Magnolia.
Till mina blomhörn har jag använt mig av Wild roses, Cherry Blossoms, roser från Prima, löv från Mulberry Flowers samt Magnolias Vintage Berries. Den stora rosen är vit från början, men eftersom jag ville att den skulle harmoniera mer med papperen och sticka ut lite färgade jag den med Glimmer Mist. Det är så bra att kunna använda dessa mister då man inte alltid har rätt färg på blomman hemma. Just nu finns Tattered Angels mister på REA i shoppen, så passa på att fynda! Den bit papper som sticker fram till vänster kommer från ett mönsterpapper från Pion Design Till Mor - Klippark.
Stämpelmotivet kommer från Magnolia See Breeze och heter Bikini Tilda. Jag har färglagt på akvarellpapper med Distress Ink. På spets, blomma samt pärlband har jag lagt lite Stickles.
 
På högersidan har jag satt en liten påse med en tag i som är en die från Magnolia. Jag har färgat utsidan av påsen med Crackle Paint samt stämplat den och tagen med denna stämpel.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kram

2 kommentarer:

Stephi sa...

men så fint, härlig stämpel

Ulrika aka LillBlomman sa...

Jättesött kort och fint färglagt! KRam!