Sidlista

onsdag 14 augusti 2013

En gigantisk Tag!

Jag gillar verkligen Primas coola stämplar med tjejer! De är ju ganska höga så de passar inte på ett 15x15 cm kort men jag tänkte visa ett annat roligt sätt att använda dem till idag. Denna Tag kommer att få pryda en Vinflaska i framtiden. Då är det perfekt med ett längre format! Bara knyt dit den med ett snyggt band!

Jag började med att skapa en stor Tag med ett Kraftark. Jag använde stämpelförpackningens kartong som mall då jag tyckte att den var snygg. Sedan valde jag ett papper som bakgrundspapper och stämplade upp tjejen en gång på det. Jag ville leka med flera olika papper från Magnolia för att få fram många olika mönster. 
Jag lät ansiktet vara som det var i det grundstämplade skicket på bakgrundspappret. Om man har lite fantasi kan man se en mun och kanske ett öga? Kinderna fick lite rosa på sig. Håret byggde jag upp i annat papper och även koftan. Jag klippte ut tre små Rosor och prydde håret med. Alla delar inkade jag generöst med Walnut Stain och Vintage Photo. Jag använder nästan alltid en Blending Tool när jag Inkar kanter.
Klänningen stämplade jag på ett sött småmönstrat papper i två olika delar. Volangen är lite lätt uppvikt.
Benen är stämplade på ett ganska neutralt papper och skorna i ett ljusare. Jag har ju använt olika delar från Magnolias papper då man kan hitta olika mönster och stilar på samma papper. Väldigt bra när man leker med denna tekniken. Sist klippte jag ut lite större Rosor och dekorerade två hörn och limmade dit bokstäver från Prima. Jag ritade med en väldigt tunn penna runt bokstäverna så de framträder lite tydligare.

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

2 kommentarer:

Jasmine sa...

Så otroligt läcker! Jag gillar verkligen resultatet; det är minst sagt personligt. :)
Kram

Stephi sa...

som alltid så snyggt. Kram