Sidlista

onsdag 21 augusti 2013

Mitt första Ramkort!

Jag tror att jag har sagt det förr, jag är ofta en lite lat kortmakare. Inte slarvig då mina kort lätt kan ta 5-6 timmar att göra men det slutar oftast med att jag gör ett traditionellt 15x15 cm kort. Jag beundrar och imponeras av andras fantasifulla och omständliga vikningar men testar sällan själv. Men idag har jag minsann gett mig på en läcker vikning som kallas för Ramkort. Även om detta var mitt första försök var jag tvungen att ändra måtten så de passade mig bättre och det resulterade i en hel del trassel. Jag borde veta bättre ;) 

Jag ville att det söta pappret från Magnolia skulle få mycket plats så jag valde att inte använda något stämplat motiv inuti ramen utan bara en text.

Här ser man lite tydligare att texten sitter nere i ramen.

Mina bokstäver kommer från Prima. De var beige från början men jag målade dem med grön akrylfärg. Ett lätt sätt att använda sig av om man vill ändra färg på bokstäver. 

I mitt söta blomcluster har jag använt guldfärgade Vintage Berries, rosa Vintage Lilys, vita Shabby Chic Dahlias och vita Wild Roses som jag mistat gröna. Jag har också använt en av de söta Änglarna eller Cheruber som kommer från Magnolia. Jag har skruvat bort den lilla öglan som sitter på ängelns huvud.


Många kramar från Ullis aka LillBlomman

2 kommentarer:

Stephi sa...

vad vackert det blev, i så fina färger ihop. Jag gillar ditt färgsinne som du har i allt du gör.
satt och log då jag såg detta kort då jag håller på med ett som jag oxå laborerat med och fått massa extra bök med. Mitt får du se på måndag :-)

Jasmine sa...

Väldigt fint. Du ska vara stolt. :)
Kram