Sidlista

tisdag 20 augusti 2013

Sleeping Baby

Jag älskar de nya mönsterpapperen från Maja Designs kollektion Sofiero. De är så fina och användbara. Idag har jag använt ett av papperen till ett dopkort jag fick en beställning på. Papperet heter Enjoying The Fragrance.
Som bas har jag använt två olika rosafärgade Bazzill papper. Jag har rivit kanterna och färgat dem med Distress Ink Vintage Photo. Övriga kanter färgade jag med Distress Ink Victorian Velvet. När jag gör det använder jag alltid en Ink Blending Tool. Jag har använt lite gasväv under stämpelmotivet och en bit spets i nederkanten. Hjärt tagen, tagen till höger samt den lilla fjärilen under är die:s från Magnolia. Texterna på namn och datum har jag skrivit ut på datorn. I det övre högra hörnet har jag rivit upp papperet lite och fäst ett blixtlås som en fin detalj.
Stämpelmotivet är från Magnolia och heter Sleeping Baby Tilda och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På vingarna har jag lagt Crackle Accents och på spetsdetaljerna har jag lagt lite Stickles
Jag har byggt upp mina blommor som små kransar runt stämpelmotivet och under har jag fäst en swirl die från Magnolia. Mina blommor är små rosa rosor, små vita rosor, Cherry Blossoms samt Magnolias Vintage Berries - Rosery. Jag har lagt Crackle Paint Picket Fence samt Stickles på mina blommor.

Ha en fortsatt fin vecka och tack för att Du kikade förbi!

Kram

0 kommentarer: