Sidlista

onsdag 7 augusti 2013

Rally Viggo

Idag är det återigen min tur att blogga och det är lite premiär då det är med ett kit som Amanda skickat. Jag fick ett kit med vackra papper från Magnolia och fina blommor. Först ut blir en layout med nytagna foton som passade så himla bra till dessa färger! Viggo körde bilar på Skansen och kolla vad fint bilens färg passar till de rosa papperna! Ibland har man tur.
Längst bak använde jag ett grått Cardstock och sedan det grå/svarta pappret som heter Black Romance från Magnolia. Lite svarta sömmar och svart doodling tillsammans med svart titel skapar läcker kontrast! Till de rosa Dolilies använde jag Martha Stewarts superbra cirkel punch. Just nu finns insatsen med detta mönstret som heter Modern Lace Cartridge till extra bra pris så passa på!  Det rosa pappret heter Pink Romance.
Prima har alltid så bra och användbara alfabeten till sina kollektioner! Här har jag använt Lyric.
Blommor kan man ju aldrig få för mycket av enligt mig så jag har gjort två cluster bredvid mina foton. De stora lila blommorna är från Prima och heter Labelle Cerise. Ursnygga och finns i flera olika färgkombinationer.
Jag har också använt Magnolias Vintage Lilys, Wild Roses och vita Cherry Blossoms. De vita Cherry Blossom blomorna har jag mistat med silver och sedan duttat med svart Acrylic Ink för att få en coool effekt.

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

0 kommentarer: