Sidlista

måndag 16 september 2013

En flaska med mall

Denna flaska är ett bra att ha-kort. Jag har hittat på mallen då jag ville ha en rundare variant än de som finns på nätet. Mallen finns längre ner i inlägget.

Basen är ett beige cardstock som jag distressat med Vintage Photo. Det ljuvliga pappret kommer från Maja Designs kollektion Vintage Summer.

Visst är de vackra de lila liljorna från Magnolia? Jag fullkomligt älskar dem. De tillsammans med Cherry blossoms i färgen light Mocha och en silvernyckel blev lagom dekoration. På etiketten kan jag sedan skriva/stämpla  det som passar för ändamålet. En trinkets från Bo Bunny fick vit akrylfärg över sig för mildare look.


Denna maffiga blomma kommer från Prima och är i ett pack med 6 blommor som heter Calypso.

På insidan har jag klätt flaskan med en mindre flaska och använt samma papper som framsidan.


Mall och beskrivning:



 Så här gör du:
Du behöver ett cardstock som du bigar (viker) på mitten. Sedan väljer du om du vill ha olika mönstrade papper på de olika sidorna i kortet eller samma. I så fall behöver du två likadana papper.

Klipp ut mallarna och lägg den stora flaskan på cardstocken. Se till att den ligger mot en kant så detblir något att vika upp. Distressa runt alla kanter på dina papper du klippt ut, om så önskas. Klistra fast allt och dekorera.


Jag har även gjort en mall på en flaska med kork /lock som du kan ta etiketten från för den passar även på den översta mallen. Vill du prova på denna mall så hänvisa till Stephis kort eller Scraplagret  tack!










1 kommentarer:

Jasmine sa...

Läckert! Tack för inspiration.
Kram