Sidlista

tisdag 24 september 2013

En stjärna är född

Jag har två vänner som fick barn med tre dagars mellanrum. De fick båda pojkar. De är två av mina allra finaste vänner och jag önskar dem stort Grattis och all lycka med sina nya familjeliv. Jag hoppas vi ska ses snart!

Idag tänkte jag visa ett av korten jag gjort till min ena vän.
 
  
Jag har använt mönsterpapper från Magnolias kollektion Sea Breeze och papperet heter Rose Path. Under motivet har jag även använt en bit papper från Maja Design. Jag har färgat samtliga kanter med Distress Ink Vintage Photo och även lagt lite vit Crackle Paint på valda ställen på kortet. Övriga detaljer som fjäder, kakservett spets och metallcharm hade jag i mina egna gömmor. Jag skrev namnet med hjälp av en alfabets sticker. Här hittar du flera fina.
Mitt stämpelmotiv är en favorit när det kommer till kort till nyfödda och det är Magnolias Sleeping baby. Jag tycker att den passar så bra och sen är den rolig att färglägga också! Jag har stämplat på akvarellpapper och färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På vingarna har jag lagt Crackle Accents och på spetsen har jag lagt Stickles.
 
 
Jag har ramat in motivet med lite blommor i vanlig ordning. Det är vita och blå Wild Roses, en lilja, en mindre ros samt Magnolias fina pyntebär. Under blommorna har jag använt en die från Magnolia, vilket även fjärilen och tagsen kommer ifrån också.
Texten är stämplad på akvarellpapper och sen har jag snurrat kanterna i motsatt håll och fäst den med häftkuddar.
fjärilen har jag lagt lite embossingpulver som jag sedan värmt så det flyter ut.

Ha en riktigt fin vecka!

Kram

0 kommentarer: