Sidlista

tisdag 10 december 2013

Lucia

Idag är det 15% på Distress Ink Pads på Scraplagret och jag använder dessa till alla mina kort. Både i färgläggning samt att färga in kanter eller blommor med. Passa på att fylla upp förrådet med dina favoriter eller med någon färg Du inte har. Det gäller endast idag!

På fredag är det Lucia och jag gillar allt som hör den dagen till med glögg, lussekatter, pepparkakor och sång. Jag har gjort ett kort som jag fick i beställning till en tjej som heter Lucia. Jag hoppas att hon ska gilla kortet.
 
Jag har använt två olika mönsterpapper från Maja Design Vintage Autumn Basics. Kanterna är färgade med Distress Ink Walnut Stain. Namnet Lucia har jag skrivit ut i datorn med en font som heter Scriptina.
Stämpelmotivet är från Magnolias Special Stamps och heter Santa Lucia. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På ljus och i håret har jag lagt Stickles.
Klockan är en die från Tim Holtz och granarna är en die från Magnolia (tyvärr slut i butiken just nu). Jag har embossat dem med Frantage samt lagt lite snö effekt i form av Glitter Snow.
I mitt blomhörn har jag en vit krysantemum, en vit och en blå ros samt silvriga Vintage Berries. På dem har jag lagt Stickles samt vit Crackle Paint.

Ha en fin vecka och ett fint luciafirande!

Kram

0 kommentarer: