Sidlista

tisdag 22 april 2014

Grattis

Hoppas Du har haft en härlig påsk. Nu är vi snart inne i maj och jag säger det igen - vart tar tiden vägen? Sommar, sol, bad och semester kanske inte är så långt borta ändå. Det låter väl härligt!

Idag visar jag ett kort jag fick i beställning till en 40-åring. Jag hade precis fått hem Primas supersnygga papper så jag använde mig av det direkt.
 
Mönsterpapperet från Prima heter Lily. Fjärilen är en stans från Martha Stewart och staketet kommer från Magnolia. Eget material kommer från wellpapp, spets samt pärlband. Bokstäverna och siffrorna kommer från ett stickers ark och Du hittar liknande HÄR.
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och heter Tilda with Fantasy Flower och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. Jag har även målat dit några grästuvor på frihand. På blommorna hon håller i handen har jag lagt Crackle Accents. Jag älskar den krackelerande effekten av det lacket. På klänningens spets och på blommorna har jag använt Stickles.
 
Jag har blandat lite olika blommor som bland annat rosa mellan ros, små rosor, liljor, vit vildros och Vintage Berries.

Tack för att Du kikade in och jag önskar Dig en fin dag!

Kram


0 kommentarer: