Sidlista

onsdag 23 juli 2014

Tack!

Det finns tillfällen när man vill visa sin uppskattning lite extra, och att få göra ett kort att ge tillsammans med en liten present är alltid uppskattat.
Idag har jag gjort ett litet tack-kort, med Magnolias söta lilla Bunny Prince.
Den här lilla kaninen är verkligen ljuvligt söt, och passar på många typer av kort.. kanske inte bara till barn.
Eller vad säger ni?

Denna gång använde jag mig av distressmarkers för att färglägga, och för att få vattenfärgskänslan använde jag mig av ett craft-sheet, på vilken jag målade ut färg från marker-pennan, och sedan plockade upp ytterst lite färg i en våt färgläggningspensel.


När färgläggningen var klar klippte jag ut kaninen och monterade den med 3D kuddar på en bakgrund, vilket lyfter motivet lite och ger en söt skuggeffekt på kortet.


Material:
Magnolia Lost & Found- Bunny Prince
Distress Marker- Gathered Twigs
Distress Marker- Picked Raspberry
3d Foam squares
Tacky Glue





0 kommentarer: