Sidlista

fredag 18 juli 2014

Du är det bästa jag vet

Har varit utan kamera ett tag så jag har inte haft möjlighet att fotografera de kort jag gjort, men nu äntligen har jag fått låna en kamera och tänkte dela ett kort jag gjorde idag. Det är som vanligt ett ganska rent och enkelt kort, men jag gillar ju sådana kanske ni har märkt.

 i veckan med hjälp av några av de underbart vackra mönstrade papperna från Maja Designs. Gjorde ett lite enklare kort som går i blått och kanske passar till en speciell pojke eller liknande (även om det ju är lite "bling" även på detta kort).

Här är kortet jag har gjort.

Till detta kort har jag använt mig av en stencil från Tim Holtz som heter Harlequin. Denna finns tyvärr inte i shoppen, men Dylusions har en liknande som heter Dylusions Stencils - Diamond of a Border. Färgen jag har använt är Claudine Hellmuth Studio Paints - Altered Orange. Jag har sedan gått runt kanterna på kortbasen med Distress Ink Pad - Spiced Marmalade och Distress Ink Pad - Ripe Persimmon. Papperna jag har använt är från Graphic 45 French Country - Paper Pad 8x8. Och slutligen jag har använt en egen designad stämpel och stämplat i svart.

Här är en liten närbild på kortet också.

Hoppas ni gillade mitt kort och om ni är intresserade av några av de produkter jag har använt så kan ni som vanligt besöka Scraplagrets Shop genom att klicka på länkarna i texten.


0 kommentarer: