Sidlista

lördag 5 mars 2016

Kort med siluettemotiv

Under förra helgen var jag srcapträff  och hade med mig stämplar från Lavinia. Hade inspirationen att skapa flera kort med dessa stämplar, och det blev några stycken. De är vackra att göra i siluetter, vilket jag var sugen på att testa.

Jag gjorde kortstommar i cardstock måttet 10 x10, samt att jag skar ut i vitt cardstock på 9 x 9 cm. Cardstocken (9 x 9 cm) färgade jag in med distressfärger. Därefter stämplade jag i svart med de stämplar jag ville kombinera ihop. När jag stämplade med dessa stämplar behövde jag inte maska. Man kan maska om man vill.

Innan jag monterade de stämplade cardstocken så färgade jag kanterna med svart för att få en ram runt “motivet” och för att få en känsla av en tavla. Avslutade med att montera cardstocken på kortstommarna. Voila - klart!



Material jag har använt:
Vitt cardstock
Lavinia stämplar
Distress ink




0 kommentarer: