Sidlista

fredag 23 oktober 2009

Gammaldags Jul med Maja Design

Igår kom Maja Designs julkollektion Gammaldags Jul innanför dörren, och jag har redan hunnit skapa med pappren. Eller ja, jag kunde helt enkelt inte låta bli! De är så fantastiskt vackra, som alltid med Maja Designs papper har de en speciell känsla. Nytt för i år är att de dessutom är dubbelsidiga!

Ett enkelt julkort med Bazzills Dotted Swiss som kortstomme och de underbara Maja-pappren. Etiketten kommer från MM Vintage Findings och så har jag använt Inkido-pärlor, silverbjällror och natursnöre. Jag avslutade med att spraya glimmer mist över kortet - det är lite svårt att se på foto, men det syns lite i övre högra hörnet.

En annan kul ny grej är att remsan längst ned består av God Jul-hälsningar och olika jultexter. Här har jag använt en sådan bit på min etikett.

När jag var på IKEA i veckan upptäckte min sambo PYSSLIG, en ny serie med bl a askar att själv göra fina. Tack för att du ser allt Johan! ♥ Jag köpte naturligtvis några, och tänkte att jag till jul ska lägga presenter i dem, eller godis kanske...

Först målade jag askarnas kanter med vit akrylfärg. Jag skar ut pappersbitar några millimeter mindre än askens mått och fäste på alla sidor. Maja-pappren är som chalkade med vitt i kanterna, och det förstärkte jag med en gnutta rollad akrylfärg som jag suddade ut med fingret längs papperskanterna.

På vissa av askarnas sidor har jag stämplat med God Jul 29 från Inkido. De roliga remsorna fick pryda lockens kanter. Locken är också sprayade med glimmer mist.

Hoppas ni ska finna lite julinspiration redan nu - här är vi ute i god tid! :)

/ Emma

0 kommentarer: