Sidlista

onsdag 28 oktober 2009

Graphic 45 och äldre foton


Pappren från Graphic 45 är som gjorda för att scrappas tillsammans med äldre foton. Jag scannade in och framkallade massor av bilder från min mormors ungdom, och här är en av layouterna jag hittills gjort:

Jag älskar det ovala fotot på mormors sykon, visst är det vackert? Jag använde papper från kollektionen Renaissance Faire som bakgrund. Längst ner t.h. har jag bytt ut en "ruta" i pappret mot ett annat mönsterpapper från samma serie.

Uppe t.v. sitter ett utklippt änglamotiv från kollektionen Christmas Past, som jag lagt ett lager Crackle Accents över och blingat till med pärlor. Det ser tyvärr lite annorlunda ut på bild, i verkligheten är det mycket finare. Thickers från American Crafts och stickers från Jenni Bowlin - vi väntar in fler thickers/stickers i november!

Kvisten med stora glasaktiga pärlor kommer från Prima, som jag piffat till lite extra med körsbärsblommor.

Jag matchade in en klocka på bakgrundspappret, från Crafty Individuals stämpelark.

Även här har jag använt stämpel från Crafty Individuals, som jag stämplat över en textyta på pappret. Jag tycker det ger en härlig vintage-känsla!

/ Emma

0 kommentarer: